All Categories
Featured
Table of Contents
De klachten tegen hem waren ernstig: hij zou een cliënt in Spanje niet goed hebben bijgestaan, vertrouwelijke informatie hebben gedeeld met de tegenpartij, nalatig zijn geweest in procedures, en een agressieve communicatiestijl hebben gehad (luchthavenvervoer alicante). De Raad van Discipline concludeerde dat Van Kessel geen inzicht toonde in de ernst van zijn handelen en achtte het onverantwoord dat hij zijn praktijk als advocaat zou voortzetten
Eerder had hij al een voorwaardelijke schorsing van twee jaar gekregen, vanwege mogelijke betrokkenheid bij een gewelddadige actiegroep die plannen zou maken rondom de NAVO-top (Luchthavenvervoer Charleroi). Op het moment van zijn arrestatie was Van Kessel verwikkeld in diverse rechtszaken tegen prominenten zoals Bill Gates en Mark Rutte, en zelfs de Staat der Nederlanden
Een arrestatieteam van zo’n vijftien agenten hield hem aan, waarna zijn woning urenlang werd doorzocht. De zaken die Van Kessel aanspande, waren allemaal gerelateerd aan zijn beweringen dat het coronabeleid een onderdeel was van de zogeheten ‘Great Reset’-agenda. Door zijn arrestatie kon hij niet bij de zitting verschijnen. luchthavenvervoer vanuit buggenhout. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de verlenging van zijn voorarrest gemotiveerd met een verdenking van lidmaatschap van een criminele organisatie met “anti-institutioneel gedachtegoed”, hoewel verdere inhoudelijke toelichting achterwege bleef
Op sociale media wordt door aanhangers, zoals Max van den Berg, een medewerker van het Pieter Baan Centrum, opgeroepen tot een protestbijeenkomst bij de gevangenis in Vught. De oproep is fel: wie niet komt, zou medeplichtig zijn aan de ondergang van Nederland. Van den Berg identificeert zich op X als christen, prediker, complot herkenner, satan-elite bestrijder en mensenrechten activist.
Demonstranten waren gekleed in het wit en gebruikten trommels en spandoeken met leuzen als “Free Arno”. De zaak van Arno van Kessel is een opmerkelijke ontwikkeling in de polarisatie rond het coronabeleid, en toont de gevolgen van het oversteken van de grens tussen activisme en criminele activiteiten. Het roept echter ook vragen op over de verantwoordelijkheid van professionals en de grenzen van de vrijheid van meningsuiting, zeker wanneer deze gecombineerd wordt met het aanwakkeren van complotdenken.
Niet alleen kraanwater staat onder druk, ook flessenwater blijkt allesbehalve zuiver. goedkoop luchthavenvervoer dusseldorf. In Frankrijk bleek 30% van het gebottelde water van bekende merken als Perrier, Vittel en Contrex aangelengd met gewoon kraanwater , water dat op zijn beurt al besmet was met . Fabrikanten gebruikten verboden filtertechnieken om vervuiling te maskeren, terwijl het product als ‘natuurlijk mineraalwater’ werd verkocht
Inmiddels loopt een strafrechtelijk onderzoek, maar miljoenen flessen zijn allang verkocht. Ook ons kraanwater is niet immuun voor vervuiling. Schadelijke stoffen zoals PFAS, TFA en medicijnresten worden in toenemende mate aangetroffen in grond- en oppervlaktewater. In Nederland moesten in 2022 maar liefst 62 innamestops of beperkingen worden ingesteld omdat de normen voor waterkwaliteit ernstig werden overschreden.
De deadline van 2027 nadert, maar geen enkel EU-land ligt op koers — Nederland al helemaal niet - luchthavenvervoer ingels etienne. Vier Brabantse waterschappen hebben minister Harbers inmiddels opgeroepen om meer verantwoordelijkheid te nemen, uit angst voor juridische stappen als de KRW-doelen worden gemist. De problemen zijn niet nieuw (Luchthavenvervoer Luik). Al sinds de jaren veertig wordt rivierwater door de duinen gefilterd tot drinkwater, maar dat aangevoerde water bleek achteraf zwaar vervuild
Hoewel het water tegenwoordig wordt voorgezuiverd, is het evenwicht in de duinen nog steeds zoek. De drinkwatersector werkt intussen aan wetgevingswijzigingen en investeringsplannen, maar het tempo waarin de overheid beweegt, staat in schril contrast met de urgentie van de situatie. Ondertussen stijgen de kosten van zuivering en blijft het risico op blijvende schade aan mens en ecosysteem toenemen.
Het wordt tijd dat politiek en bedrijfsleven open kaart spelen, hun verantwoordelijkheid nemen en het belang van volksgezondheid eindelijk laten voorgaan op imago, winst en bestuurlijk gemak. Ooit was Amsterdam een stad om trots op te zijn (billo luchthavenvervoer tui 2022). Een plek waar historie, schoonheid, tolerantie en levendigheid samenkwamen. Waar grachten fluisterden over de Gouden Eeuw, waar je door buurten wandelde met karakter, en waar bewoners zich ondanks de drukte thuis voelden
De teloorgang is voelbaar, zichtbaar en bovenal onmiskenbaar. De Wallen, ooit het hart van de stad, zijn nu het toneel van ernstige overlast en dagelijkse dreiging. Straatdealers domineren de straten, intimideren toeristen, vallen bewoners lastig en deinzen niet terug voor geweld. Het dragen van messen of andere wapens is heel normaal geworden.
Voor wie hier woont of werkt, voelt het leven aan als overleven. Bewoners stuurden uit wanhoop . Niet alleen de Wallen zuchten. Ook andere buurten kampen met problemen zoals zwerfvuil en vuilnis. Overvolle containers, zakken die dagen blijven liggen, en een groeiende rattenplaag. Zelfs in iconische gebouwen zoals Theater Tuschinski lopen ratten inmiddels ongehinderd binnen in de foyer.
Ondertussen is er een diepgeworteld probleem bij de afvalverwerking, waar de afvalcentrale (AEB) al jaren technisch failliet is (luchthavenvervoer gent zaventem). Om het hoofd boven water te houden, importeert Amsterdam sinds april 2023 wekelijkse 900 ton afval uit Rome. Luchthavenvervoer Parijs-Orly. En absurde constructie die dwars staat op duurzaam en milieuvriendelijk beleid. De milieueffecten, zoals CO2- en stikstofemissies staan in schril contrast met de besparing door ingestelde zero emissiezone’s, waardoor de stad ontoegankelijk is voor leveranciers en klusbedrijven
De stad lijkt niet alleen de controle kwijt, maar ook haar moreel kompas. Pro-Palestina-activisten bezetten universiteitsgebouwen, demonstraties eindigen in rellen en tuig vernietigd en vernield alles wat los of vast zit. Wie zich misdraagt, lijkt onaantastbaar. , wordt genegeerd. Ondernemers trekken zich terug, bewoners vertrekken, en de openbare ruimte wordt stukje bij beetje overgenomen door criminelen en ander tuig.
Amsterdam lijkt op een zinkend schip, waarvan kapitein Halsema nog steeds roept dat het wel meevalt – terwijl het water al tot aan de knieën staat - luchthavenvervoer geert raes. Wie de teloorgang niet wil zien, kijkt weg uit gemakzucht of politieke zelfbehoud. De stad heeft geen nieuwe marketingcampagne nodig, geen slogan over inclusiviteit of duurzaamheid, maar daadkracht, regie, reiniging en goed bestuur
Bij de laatste Pro Palestina demonstraties werd zelfs het oorlogsmonument van de Dam beklad met rode verf. Amsterdam is te mooi om verloren te laten gaan. Maar daarvoor moet eerst erkend worden dat we de stad aan het verliezen zijn door onbekwame matrozen in de raad en met Femke Halsema als kapitein van het zinkende schip.
Overvolle cellen, zieke cipiers, vrij rondlopende veroordeelden en een justitieapparaat dat de grip verliest: de fundamenten van de rechtsstaat wankelen (luchthavenvervoer dilbeek). In België legden cipiers in januari 2024 alle gevangenissen 24 uur plat. Reden: extreme overbevolking, met 1.300 gedetineerden boven de capaciteit. Al in augustus 2023 staakte personeel in de Antwerpse gevangenis na zware agressie tegen zorgpersoneel door een gedetineerde
17 en 19 juli was het opnieuw raak en weigerden de gevangen om terug naar hun cellen te gaan uit protest tegen de erbarmelijke omstandigheden. 17 augustus leggen de cipiers van de gevangenis van Gent het werk opnieuw voor 48 uur neer. ACOD en ACV verklaren dat de gevangenisdirectie gemaakte afspraken om het personeelstekort op te lossen niet heeft nagekomen.
Het personeelstekort speelt al maanden. Op 20 juli dienden de vakbonden klachten in bij de gevangenisdirectie en het Gevangeniswezen. Het feit dat cipiers daarna werden ingezet voor bewaking van verdachten van een schietpartij in Sint-Niklaas, normaal federale politieopdracht, verergerde de situatie. In Nederland is het niet veel beter. Het ziekteverzuim onder gevangenispersoneel is structureel hoog: gemiddeld 7% (tegen een norm van 4,8%), met uitschieters naar 10% in instellingen zoals Alphen aan den Rijn.
Cipiers worden gewurgd, bekogeld, gepest en bedreigd. Meer dan de helft van de bewaarders noemt het werk ronduit onveilig. De cijfers zijn schokkend (luchthavenvervoer brussels centre). In Nederland wachten 2.400 veroordeelden op een cel, simpelweg omdat er geen plek is. Zelfs plegers van zware misdrijven, overvallen, verkrachtingen en plofkraken lopen vrij rond, soms met straffen van vier jaar of meer
Ondertussen stijgt het ziekteverzuim naar 10% en het personeel bezwijkt onder de druk. De politiek schuift de problemen voor zich uit. Eerst mochten korte straffen later worden uitgezeten, toen werd besloten om celstraffen tot twee maanden te schrappen. Nu worden zelfs langgestraften vervroegd vrijgelaten. Eerst met drie dagen, nu mogelijk tot wel twee weken.
Een uitzichtloze oplossing voor een uitzichtloos probleem. Terwijl de criminaliteitscijfers enorm stijgen en straffen langer worden, is de capaciteit gekrompen. In Nederland sloot de overheid sinds het zogenaamde “cellenoverschot” vier gevangenissen, vier rechtbanken en 26 inrichtingen, inclusief TBS-klinieken. Personeel vertrekt en komt niet terug. vdv luchthavenvervoer. Nu is er geen plek, geen bewakers, geen toezicht en geen plan
In België stuurt de rechter veroordeelden, die zich schuldig hebben gemaakt aan racisme, discriminatie of haatmisdrijven voor straf naar het museum Kazerne Dossin. Het budget voor renovaties in eigen land ontbreekt, terwijl tientallen miljoenen worden uitgetrokken voor gevangenissen op Sint Maarten. Politieke leiders wijzen naar elkaar, coalities implodeerden, en besluiten worden geblokkeerd.
Wat resteert zijn noodgrepen: meerpersoonscellen, tijdelijke units, strafbeschikkingen in plaats van celstraffen, en rechtszaken die anderhalf jaar of langer worden uitgesteld. Reclassering en jeugdzorg zijn overbelast, maar extra menskracht komt er niet - luchthavenvervoer schiphol. Instanties wijzen naar elkaar, en ministers informeren het parlement onvolledig of verkeerd, zonder consequenties. bts luchthavenvervoer. Het contrast is pijnlijk
Slachtoffers en hun families raken vervreemd van een systeem dat hun veiligheid zou moeten garanderen. De situatie is onhoudbaar. Vakbonden waarschuwen al jaren voor onveilige werkomstandigheden voor personeel en gedetineerden. Het gevangeniswezen, een pijler van de rechtsstaat, brokkelt in hoog tempo af. Als de politiek niet snel ingrijpt, is een opstand van uitgeputte cipiers of van gedetineerden een kwestie van tijd.
Het vertrouwen van consumenten is laag, en zonder snelle actie dreigt een structurele achterstand. Een realistischer beleid, betere infrastructuur en een focus op betaalbare innovatie zijn essentieel om de sector te redden. Anders rijdt Europa inderdaad achteruit, terwijl Aziatische fabrikanten de markt veroveren. Wat zich jarenlang opbouwde als een sluimerende spanning in de autosector, begint zich in 2025 in volle breedte te manifesteren.
Renault heeft inmiddels zijn verwachtingen voor het volledige boekjaar verlaagd (luchthavenvervoer naar amsterdam). De roep van Stellantis om uitstel van de strengere Europese CO₂-regels is veelzeggend: de vraag naar elektrische voertuigen valt tegen, en veel autobouwers zijn simpelweg nog niet klaar voor de gedwongen transitie. Dat geldt niet alleen technologisch, maar vooral financieel
Stellantis trekt zich bijvoorbeeld volledig terug uit waterstofontwikkelingen. Intussen kijkt het Verenigd Koninkrijk tegen een auto-industrie aan die in elkaar lijkt te storten. De productie daalde in mei 2025 met liefst een derde – het slechtste cijfer sinds 1949. Ook iconische merken lijden pijn: Porsche zag de nettowinst met ruim 30 procent dalen, tot 3,6 miljard euro.
En onder al die tegenvallende cijfers sluimert een fundamenteler probleem: de consument haakt af. Hoge rente, economische onzekerheid, angst voor restwaardeverlies en een nog altijd karige laadinfrastructuur maken EV’s onaantrekkelijk voor de massa - luchthavenvervoer meise (Luchthavenvervoer Frankfurt). De gehoopte groene revolutie komt niet van de grond — en ondertussen lopen Aziatische fabrikanten op meerdere fronten in
Hij verklaarde dat het Europese economische beleid fundamenteel hervormd moet worden en noemde de situatie een existentiële uitdaging voor het voortbestaan van de EU. De Europese economie presteert structureel slechter dan de Amerikaanse en de Chinese. Sinds begin 2000 is de groei van het besteedbare inkomen in de VS bijna tweemaal zo hoog als in Europa.
Hij concludeerde dat alle drie fundamenteel herzien moeten worden binnen de EU. luchthavenvervoer antwerpen charleroi. De verhoging van de NAVO-bijdrage en de versnelde energietransitie zijn ingezet om onderinvestering tegen te gaan. Dit moet economische stimulering, energieonafhankelijkheid en voortgang richting klimaatdoelen opleveren. Extra investeringen in kunstmatige intelligentie moeten structurele hervormingen ondersteunen op het gebied van innovatie, marktintegratie en geopolitieke strategie
En wie draait ervoor op? Juist: de gewone Nederlander. Vooral de oudere generatie, die al jarenlang heeft gewerkt, gespaard en afgedragen, staat nu opnieuw in het vizier van wat sommigen terecht de “deep state” noemen – het hardnekkige netwerk van technocraten, beleidsmakers en belangenverstrengelde ambtenaren dat de lijnen uitzet, ongeacht de verkiezingsuitslag.
Als dat niet lukt, wordt het AOW-inkomen bevroren of losgekoppeld van het minimumloon. Er waren al eerdere pogingen om dit te doen, die werden tegengehouden, maar de discussie laait weer op. luchthavenvervoer west vlaanderen. En uiteraard ligt het verder verhogen van de AOW-leeftijd opnieuw op tafel, ondanks eerdere beloftes van “rust in het stelsel” en het feit dat de leeftijd in 2025 al 67 jaar is
Latest Posts
Luchthavenvervoer Primotours
Luchthavenvervoer Oordegem
Luchthavenvervoer Zaventem Heist Op Den Berg