All Categories
Featured
Table of Contents
Elektrisch rijden: alle voor- en nadelen op een rij! 09/09/2019 1 minuut leestijd Steeds vaker zie je ze staan op parkeerplaatsen; laadpalen voor elektrische auto’s. Elektrisch rijden is een nieuwe trend in Nederland die steeds groter wordt. auto verkopen zonder deel 3. Uit de Elektrisch Rijden Monitor (2018) van ANWB blijkt dat 37% van de Nederlandse consument interesse heeft in een elektrische auto
Zo betaal je op een elektrische auto geen aanschafbelasting (BPM), geen of minder wegenbelasting (MRB) én profiteer je van een lage bijtelling. Een elektrische auto is stiller dan een traditionele auto (auto verkopen op straat). Dit kan overigens ook als nadeel worden gezien voor andere verkeersdeelnemers. mag je een lease auto verkopen. Door een hoger motorkoppel trekt een elektrische auto sneller en gelijkmatiger op
In een elektrische auto is sprake van minder bewegende delen. Dit zorgt voor minder slijtage en dus minder onderhoudskosten. Om te bepalen hoe goed een elektrische auto voor het milieu is, is het natuurlijk ook belangrijk hoe de elektriciteit, die gebruikt wordt voor de auto, opgewekt is (auto gratis verkopen). Hoe groener de elektriciteit, hoe milieuvriendelijker de auto
Gemiddeld duurt het volledig opladen van een elektrische auto ongeveer 4 uur. Bij snellaadpalen laad je binnen 30 minuten tot 80% op. Deze palen zijn echter niet geschikt voor iedere elektrische auto. Een elektrische auto heeft een kleiner bereik qua kilometers ten opzichte van een traditionele auto. auto inruilen of verkopen. De auto is dus minder geschikt voor lange afstanden
Hier komt de komende jaren waarschijnlijk meer duidelijkheid over. De aanschafwaarde van een elektrische auto ligt vaak hoger dan een traditionele auto. Daarom is de auto niet voor iedereen toegankelijk - auto verkopen voor export waar op letten. Door een zwaarder gewicht moeten de banden van een elektrische auto eerder vervangen worden dan de banden van een traditionele auto
Het aantal full-electric auto’s in Nederland is de afgelopen jaren dan ook flink gestegen. Hoe staat jij tegenover elektrisch rijden? Verwacht je in de toekomst een elektrische auto aan te schaffen? Laat het ons weten in een reactie! .
Natuurlijk kleven er ook nadelen aan elektrisch rijden. Toch wegen deze meestal niet op tegen de voordelen, zoals we hier uitleggen. Er zijn voorstanders en tegenstanders van elektrisch rijden, die hun mening baseren op basis van de voordelen en nadelen van elektrisch rijden. De voordelen van elektrisch rijden hebben we laatst al behandeld.
Vanwege het kostbare accupakket is de aanschafprijs van elektrische auto’s inderdaad hoger. Dat klopt. En ook dat horen we wel eens: “Laat ze eerst maar eens goedkope elektrische auto’s maken”. Maar het verschil met auto’s met verbrandingsmotor wordt wel steeds kleiner. De ‘normale’ auto’s worden namelijk steeds duurder vanwege de gestegen BPM of de aanpassingen om aan de CO2-normen te voldoen.
Iets wat we niet moeten vergeten: elektrische auto’s zijn weliswaar duurder in aanschaf maar het rijden ermee is veel goedkoper. De energiekosten zijn doorgaans minder dan de helft en ook de onderhoudskosten en afschrijving zijn veel lager. Daarnaast betaalt u voor een elektrische auto (voorlopig) geen wegenbelasting. sloop auto verkopen amsterdam. Zakelijke rijders betalen zoals bekend een lagere bijtelling
Daardoor is er bij veel Nederlandse woningen inderdaad niet de gelegenheid om een eigen laadpaal te plaatsen en de auto bij huis te parkeren - auto verkopen anwb.nl. Daarom horen we wel eens “Ik heb geen plek voor eigen laadpaal” zeggen. Gelukkig is Nederland een van de koplopers op het gebied van openbare laadpalen
Bovendien is men met ingewikkelde logaritmen bezig om te kunnen voorspellen waar behoeft aan laadpalen is. Daar worden dan al laadpalen geplaatst - auto verkopen voor dagwaarde. Het laden aan een openbare laadpaal is per k, Wh-tarief wat duurder. Het scheelt ongeveer 5 à 10 cent per k, Wh. Aan de andere kant hoeft u dan ook weer niet zelf een laadpaal aan te schaffen
“Ik kan er niet eens mee naar mijn familie”, horen we wel eens zeggen. Het is waar dat de eerste elektrische auto’s, Tesla’s uitgezonderd, vaak een beperkt rijbereik hadden. Moderne elektrische auto’s hebben doorgaans een rijbereik van 300 à 500 kilometer. Als u dat afzet tegen de 37 kilometer die de gemiddelde Nederlander dagelijks rijdt, is dat bijna altijd voldoende.
Dat is niet het geval bij een auto met verbrandingsmotor. Daardoor is de kans dat u onderweg vaak uw accu bij moet laden, behoorlijk klein. En ook dat laden onderweg, waar we zo overigens op terugkomen, hoeft niet zo lang te duren. Verder zijn er bijna overal laadpalen. Als u, om bij de eerder genoemde familie terug te komen, op uw plaats van bestemming de auto tijdens de duur uw bezoek aan een normale AC-lader (privé of openbaar) kunt zetten, is de accu weer een stukje opgeladen.
Het is bij elektrisch rijden van belang om de laadpunten, die bijna overal aanwezig zijn, goed te benutten. auto van iemand anders verkopen. Dat heet “Always Be Charging” en wordt wel het ABC-tje van elektrisch rijden genoemd. We komen daar in een andere blog nog een keer op terug. We hoorden het laatst nog, op een verjaardag: “Extra overnachting om de auto op te laden”
Maar er zijn ook snellaadstations. Aan die DC-snelladers zijn moderne elektrische auto’s doorgaans in een half uur tot 80% opgeladen. Als u het snelladen tijdens een lange vakantierit weet te combineren met de rustpauzes die u sowieso zou houden, zult u amper extra tijd kwijt zijn door de laadpauzes. Voor de langere ritten in en om Nederland hoeft u onderweg alleen maar zoveel bij te laden dat u uw bestemming kunt halen, om daar een gewone lader op te zoeken.
Latest Posts
Huren Bricks Display Bloemen/planten - Signing Schutting
Plantenbakken Huren
Wat Zijn De Top 10 Mooiste Bloemen?