All Categories
Featured
Table of Contents
Stuurt persoonlijk ontwikkelingsplan zo nodig bij op basis van feedback en reflectie (POP). stoma bag coloplast. Formuleert werkpunten naar volgende stageplaats/periode. 6.5 Actieve bijdrage leveren tot profilering van het beroep en de belangen van de beroepsgroep. De student: Stelt routinegedrag in vraag. Formuleert knelpunten. Doet voorstellen tot verbetering. Toont enthousiasme en straalt beroepsfierheid uit
Is zelfzeker en assertief. Werkvormen Tijdens het academiejaar komen studenten in leergroepen samen om stageverdiepend te werken. Voor het aanvangsuur van de stage verwijzen we naar de specifieke uurregelingen van de desbetreffende stageplaatsen. Deze uren worden opgesteld in overleg met de praktijklector, de stagebegeleider of verantwoordelijke van de afdeling. Tijdens het weekend of tijdens de nacht kan stage gelopen worden.
gemerkte stp. spaceplus perfusor. : 6,2 Wegingsfactor: 26 (stoma bag coloplast).5 Quotering: Op 20 (tot op een halve) Delibereerbaar Herkansing: geen tweede examenkans mogelijk Studiebelasting: 765u Contacturen per jaar: geen Soort opleidingsonderdeel: enkelvoudig opleidingsonderdeel Trajectschijf: 3 Soort contract: DIP, CRD Onderwijstaal: Nederlands Studievoortgang Voor dit opleidingsonderdeel moet de student dit jaar slagen, indien de inschrijving voor dit opleidingsonderdeel gedurende vorige academiejaren niet geleid heeft tot het behalen van een creditbewijs
(Zie HOE art. 2.6.3.2) Leerinhoud De student werkt aan de vooropgestelde competenties. Aan de hand van het leeraanbod op stage/werkveld en de te bereiken competenties schrijft hij leerdoelen uit om de vooropgestelde compententies te bereiken Doelstellingen Coördineren en organiseren van zorg: 1 - stoma bag coloplast.1 Coördineren en afstemmen van de zorg rond het cliëntsysteem
De student: Verwerft organisatietalent en bezit organisatietalent voor de zorg van de toevertrouwde patiënten. Neemt verantwoordelijkheid op voor uitvoering van zorgproces in eenvoudige tot complexe zorgsituaties bij meerdere patiënten. Vraagt zo nodig hulp van derden bij het uitvoeren van een zorg. Delegeert zo nodig bij het uitvoeren van zorg. 1.4 Optreden vanuit een samenwerkingsmodel als belangenbehartiger van het cliëntsysteem.
Neemt minstens twee maal deel aan een informeel interprofessioneel overleg. stoma bag coloplast. Treedt op als belangenbehartiger van de patiënt binnen het multidisciplinair team. Kan een eenvoudig verpleegdossier (zorgplan) lezen en interpreteren. Houdt rekening met de context van het cliëntsysteem. 1.5 Bewaakt het verloop van het zorgprogramma/klinisch pad/zorgketen De student: Voert het zorgplan uit
Verlenen van zorg op maat: 2.1 Detecteren van de nood en vertalen naar vraaggestuurde zorg. De student: Selecteert de juiste gegevens binnen de gezondheidspatronen om het individueel zorgplan op te stellen. Zoekt onbekend vakjargon op. Houdt rekening met de wensen en verwachtingen van de patiënt omtrent het zorgprofiel. Bepaalt vanuit het zorgprofiel van de individuele patiënt welke de eigen verpleegkundige taken zijn.
Past kennis van verschillende stelsels op anatomisch vlak (beschrijvend en ontleedkundig) en fysiologisch vlak (werking van de organen en onderling verband tussen de verschillende stelsels) toe - stoma bag coloplast. Benoemt risico's van immobiliteit. Neem preventieve maatregelen bij immobiliteit om risico's te vermijden. Past maatregelen toe i.v.m. valpreventie. Neemt en interpreteert parameters. Verruimt theoretische kennis en zoekt onbekend vakjargon op (toegespitst op de toegewezen patiënten)
Oberveert gericht (symptomen, reacties, noden) - spaceplus perfusor. Is waakzaam voor interpretatiefouten bij observaties en houdt hiermee rekening tijdens de zorgverlening - stoma bag coloplast. Analyseert de zorgvraag. Formuleert zelfstandig doelstellingen om de totaalzorg te individualiseren. Bepaalt het zorgprofiel van de individuele patiënt. Legt verband tussen zorgprofiel en zorgsetting. 2.2 Systematisch integreren van modellen van methodisch werken
zorg. Rapporteert mondeling en schriftelijk, op professionele wijze (tijdig, relevant, volledig, beknopt en correct taalgebruik). Handelt methodisch bij verpleegkundige interventies. Neemt actief deel aan de briefing. Denkt op een ethisch verantwoorde wijze en handelt er ook naar. Benoemt de verschillende gezondheidspatronen van Gordon. Neemt een verpleegkundige anamnese af volgens de gezondheidspatronen van Gordon.
De student: Benadert de patiënt volgens een holistische mensvisie. Is sociaalvaardig, luistert actief en handelt empathisch. Handelt respectvol in professionele relaties. Staat open voor diversiteit en interculturaliteit en integreert dit in zijn professioneel handelen. stoma bag coloplast. Benadert zorgvrager in zijn totaliteit, rekening houdend met zijn referentiekader, in complexe situaties. 2.4 Flexibel uitvoeren en aanpassen van het verpleegkundig zorgproces
Voert de zorgen uit en beschikt over de basiskennis betreffende ADL, transfer, voeding en uitscheiding bij complexe patiëntenzorg. Voert verpleegkundige interventies cfr. verpleegkundige vaardigheidslijst uit i.f.v. basisprincipes (hygiëne en steriliteit, veiligheid en preventie, beleving, zelfzorg en inspraak, comfort, ergonomie, economie, ecologie). Is flexibel in het verlenen van complexe zorg aangepast aan de individuele noden van de cliënt.
de verpleegkundige interventies, hanteert deze verantwoord en kan gemotiveerd afwijken wanneer nodig (stoma bag coloplast). Functioneren binnen team: 3.1 Interprofessioneel en intraprofessioneel samenwerken rond gemeenschappelijke zorgdoelstellingen. De student: Neemt constructief deel aan overleg. Organiseert mee het overleg. Treedt op als contactpersoon binnen samenwerkingsverbanden. 3.2 Coachen van medewerkers binnen het team. De student: Neemt bij het coachen een collegiale professionele houding aan binnen het team
Stimuleert tot deskundigheidsbevordering van medewerkers binnen het team. 3.3 Leveren van een waardevolle bijdrage tot het interprofessionele gebeuren. De student: Kent zijn eigen bevoegdheden en die van andere hulpverleners. Kent zijn beperkingen. Staat open voor meningen van andere teamleden en komt op voor eigen mening - stoma bag coloplast. Kan een gefundeerde mening formuleren
Verwerft inzicht in de te delegeren taken aan andere disciplines (functiedifferentiatie). Gaat respectvol om met eigen collega's en collega's van andere disciplines. Kwaliteitszorg: 4.1 Informatie, advies en educatie verlenen. De student: Signaleert de nood aan informatie, advies en educatie over de meer complexe zorg - stoma bag coloplast. Verleent op een methodische wijze informatie, advies en educatie over de zorg en het omgaan met gezondheidsproblemen
De student: Hanteert op een doordachte manier in complexe situaties registratie-instrumenten, standaarden en protocollen van kwaliteitszorg (MVG-2, incidentmelding, decubitusregistratie, fixatiebeleid, .) Stelt kritische vragen (stoma bag coloplast). 4.3 Kwaliteitsbevorderende initiatieven voorstellen en ondersteunen. De student: Signaleert knelpunten i.v.m. kwaliteitszorg. Stelt kritische vragen. Stelt kwaliteitsbevorderende initiatieven voor. Functioneert als projectbewaker. Beroepsontwikkeling en wetenschappelijk onderzoek: 5.1 Onderkennen van het belang en nut van wetenschappelijk onderzoek
Formuleert een gefundeerd oordeel over opgezochte literatuur. 5.2 Participeren aan wetenschappelijk onderzoek. stoma bag coloplast. De student participeert aan gegevensverzameling voor wetenschappelijk onderzoek. 5.3 Kritisch beoordelen en implementeren van relevante wetenschappelijke informatie. De student: Stelt interventies voor waarvan de waarde door best practices/ evidence based is bewezen. Maakt interventies waarvan de waarde door best practices/ evidence based is bewezen bespreekbaar
De student: Is op de hoogte van vernieuwingsprojecten binnen de setting. Neemt deel aan de vernieuwingsprojecten binnen de setting. 6.2 Acties ondernemen om zich verder te professionaliseren. De student onderneemt acties om zich verder te professionaliseren (o.a. onderzoek, skillslab, bijscholing,...). 6.3 Oplossen van problemen in wisselende praktijksituaties. De student formuleert creatieve oplossingen en voert deze uit.
De student: Integreert bij het verpleegkundig redeneren theorie en praktijk. Pagina 74 van 78 - versie: 2012.9.12 Karel de Grote-Hogeschool Katholieke hogeschool Antwerpen vzw Werkt persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) uit i.f.v. persoonlijke werkpunten (SWOT). Formuleert persoonlijk actieplan (PAP) - stoma bag coloplast. Kijkt kritisch naar eigen handelen. Reflecteert op eigen handelen. Vraagt feedback (TIPS/TOPS). Gaat positief om met feedback
Stuurt persoonlijk ontwikkelingsplan zo nodig bij op basis van feedback en reflectie (POP). Formuleert werkpunten naar volgende stageplaats/periode. 6.5 Actieve bijdrage leveren tot profilering van het beroep en de belangen van de beroepsgroep. De student: Stelt routinegedrag in vraag. Formuleert knelpunten. Doet voorstellen tot verbetering. Toont enthousiasme en straalt beroepsfierheid uit.
Is zelfzeker en assertief. Werkvormen Tijdens het academiejaar komen studenten in leergroepen samen om stageverdiepend te werken. Voor het aanvangsuur van de stage verwijzen we naar de specifieke uurregelingen van de desbetreffende stageplaatsen. stoma bag coloplast - introcan safety deepaccess. Deze uren worden opgesteld in overleg met de praktijklector, de stagebegeleider of verantwoordelijke van de afdeling. Tijdens het weekend of tijdens de nacht kan stage gelopen worden
Houten: Bohn Stafleu van Loghum ISBN: 978-90-313-4800-8 3V 2.2 P 12-13 Cursus IPSIG werkboek Boek Leerboek 'Psychiatrie voor verpleegkundigen' (editie 2008) Clijsen, e.a. 3V 3.1 12-13 Maarssen: Elsevier Gezondheidszorg ISBN: 978-90-352-2860-3 3V 2.2 P 12-13 3V 2.1 P 12-13 Boek Boek Leerboek kindergeneeskunde. Een interactieve benadering in woord en beeld (editie 2011) Van den Brande, J.L.; Derksen-Lubsen, G.; e.a.
Het Pharmaceutisch Weekblad is een uitgave van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering van der Pharmacie. (stoma bag coloplast)
KWARTAAL MAGAZINE VAN HET IKAZIA ZIEKENHUIS ROTTERDAMIKAZIA NIEUWS Hartrevalidatie De dag van de schoonmaak Verhalen van toen Herfst 2015Voorwoord 01Samenwerking In de afgelopen jaren is er op ziekenhuisgebied veel gebeurd in onze regio Rijnmond-Zuid. Het einde van het Ruwaard van Putten ziekenhuis en de start van Spijkenisse Medisch Centrum. Ikazia is middels de opgerichte coöperatie met de twee andere ziekenhuizen (Maasstad en Van Weel Bethesda) hier nauw bij betrokken.
Eén van de voorbeelden is de start van de gezamenlijke hartrevalidatie. In dit Ikazia Nieuws wordt daar uitgebreid aandacht aan besteed - stoma bag coloplast. Samenwerking tussen de gefuseerde maatschap Cardiologie en de twee ziekenhuizen. Resulterend in een nieuwe accommodatie aan de overkant van de straat bij ons ziekenhuis. Een ruime en lichte locatie met alle faciliteiten
Latest Posts
Printer Print Niet Goed Na Vervangen Cartridge
Wij Verkopen Uw Auto Wel Reviews - Autoopkoperbenelux.be
Auto Verkopen Aan Vennootschap - Autoopkoperbenelux.be